Strefa workShops

Strefa workShops to dwie przestrzenie na halach wystawienniczych dedykowane prezentacjom i warsztatom prowadzonym przez specjalistów branży. To miejsce gdzie teoretycy i praktycy dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą know-how z uczestnikami targów. To także świetne miejsce na premierę innowacyjnych opakowań.

 

Udział jest BEZPŁATNY w ramach wejścióki na Targi Packaging Innovations 2018. 

Wtorek (17.04.2018)

Hala zielona / Green hall

11:00 - 11:30     Ciekawe i oryginalne opakowania - przegląd rynku.
                            Beata Barańska-Czyżkowska - Orkla Care S.A. 
Beata Barańska-Czyżkowska, Design & Packaging Manager
Absolwentka Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od początku swojej drogi zawodowej związana
z designem i projektowaniem opakowań. Prawie 20-letnie doświadczenie zdobywała w dużych firmach produkcyjnych w branży kosmetycznej, spożywczej i przemysłowej.
Zwolenniczka projektowania „out of the box” z uważnością skierowaną na potrzeby i oczekiwania konsumenta. Uwielbia zaskakujące opakowania, zaprojektowane z pomysłem i sercem.
Jak zmęczy ją codzienność i technologia - pakuje plecak i wyrusza do ukochanego Maroko.
11:30 - 12:00     Opakowania promocyjne wspierające sprzedaż - na przykładach z branży spożywczej. 
                            Tomasz Bartold - TinBox Packaging powered by OEX E-Business  
​Tomasz Bartold, Dyrektor zarządzający e-procurement OEX E-Business
Manager z 17-letnim doświadczeniem w optymalizacji kosztów związanych z rynkiem FMCG oraz imporcie materiałów wsparcia sprzedaży. Od 2011 r. związany z Grupą OEX. Jako dyrektor zarządzający e-procurement w OEX E-Business kieruje strukturami w Polsce oraz w Chinach. Pomaga klientom poprawiać efektywność
w oparciu o metodę TCO, opartą na partnerskiej relacji. Zajmuje się również rozwojem marki TinBox Packaging powered by OEX E-Business, zapewniającej kompleksową produkcję puszek reklamowych oraz realizacją gadżetów reklamowych. Chętnie dzieli się wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w publikacjach eksperckich
z zakresu importu oraz zakupów.
12:00 - 12:30     Insight konsumencki w procesie projektowania nowej butelki Łomży. Wykorzystanie potencjału regionalności                                    produktowej i autentyczności w restylizacji/re-brandingu marki Łomża.
                           Kamil Pączkowski, Jarosław Grzesica, Jan Lutyk - THIS brand & product design studio
                           Marzena Rogowska-Wasztyl - Wilk Studio
                           Katarzyna Paszczuk - VAN PUR S.A.
Kamil Pączkowski, VP, PartnerTHIS brand & product design studio
W THIS odpowiada za rozwój biznesu oraz design management.
Posiada 12 lat doświadczenia menadżerskiego, realizował projekty z zakresu wzornictwa przemysłowego
i strategii wzorniczych oraz projekty mediowe dla firm polskich i międzynarodowych korporacji. Współpracował m.in. z Viacom, MEC, Kaniewski Design i oraz z licznymi markami konsumenckimi.






Jarosław Grzesica, CEO, PartnerTHIS brand & product design studio
W THIS odpowiada za rozwój biznesu, strategię, badania, moderację procesu kreatywnego.
Posiada doświadczenie z obszaru zarządzania, budowania strategii, zarządzania marką, kreacji produktu, kreacji
i wzornictwa w obszarze produktów. Posiada 18 lat doświadczeń w branży kreatywnej. Współpracował m.in.
z Young & Rubicam, Wunderman, McCann Ericson, PTC ERA, Polkomtel, Totalizator Sportowy, IMS, Kino Polska, Stopklatka, Canal+, Van Pur, Medisept.





Jan Lutyk, Projektant - THIS brand & product design studio
W THIS odpowiedzialny za projektowanie produktów, wzornictwo przemysłowe, kreację.
Projektant w THIS od dwóch lat, realizował liczne projekty w obszarze wzornictwa produktu, posiada także doświadczenia wykorzystywane w pracy z obszaru antropologii, fotografii i etnologii. Autor wielokrotnie nagrodzonego projektu „Ribbon chair" (Make Me!, Red Dot Design Concept Award i DMY).






​Marzena Rogowska-Wasztyl, Managing Director - Wilk Studio
Odpowiada za prowadzenie i rozwój agencji Wilk Studio. W swojej pracy hołduje zasadzie Wolfa Ollinsa Design is strategy made visible, gdzie wykorzystuje swoje 10-letnie doświadczenie pracy w marketingu dla marek liderów.
Z wykształcenia krytyk teatralny, ukończyła studia podyplomowe z zakresu marketingu internetowego na AGH, Zarządzania i Marketing na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Szkołę Fotografii na Politechnice Krakowskiej.

      
12:30 - 13:00     Jak opakować niszowy produkt tak, aby dotrzeć do szerokiego grona klientów? - Case study 
                            Przemysław Kędzierski - Browar Raduga
Przemysław Kędzierski
Gdańszczanin, grafik freelancer, muzyk, perkusista zespołu Radio Bagdad. Z wykształcenia dziennikarz politolog. Meloman, miłośnik architektury i urbanistyki, podróżnik, wielbiciel stylów vintage w wydaniu współczesnym jak i tradycyjnym. Od 2014 tworzy etykiety dla Browaru Raduga.
13:00 - 13:45     Czym jest strategia opakowaniowa i dlaczego warto ją wdrożyć na przykładzie firmy z branży FMCG.
                            Robert Lis - DS Smith Packaging
Robert Lis
Kierownik ds. Marketingu DS Smith Packaging, od 7 lat koordynuje opracowanie strategii marketingowych kluczowych produktów i usług, prowadzi warsztaty inspiracyjne z klientami w Impact Centre, wdraża ideę customer journey i nowoczesnego marketingu B2B. Odpowiada za całokształt działań marketingowych firmy
​w Polsce. Autor bloga www.robertlis.pl

Posiada także kilkuletnie doświadczenie w marketingu B2C zdobyte na stanowisku brand manager’a w międzynarodowych firmach z sektora FMCG w zakresie tworzenia strategii i komunikacji marek oraz zarządzania produktem. Zwolennik prezentacji w duchu presentation zen Garr’a Reynolds’a.
13:45 - 14:30     Projekt jako utwór, przedmiot, dzieło a Projektant graficzny jako autor, rzemieślnik, artysta. Co łączy i co dzieli.
                            Barbara Golimowska - Krystyna Janda Sp. z o.o. 
Barbara Golimowska, Dyrektor Kreatywny
Absolwentka dwóch kierunków studiów wyższych: Architektura Krajobrazu SGGW, oraz Projektowanie Graficzne WSHE w Łodzi. Ukończyła studia podyplomowe Design Management SGH w kooperacji z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Przez ostatnie 20 lat projektowała opakowania dla renomowanych marek, m.in. Dermika, Soraya, Wedel, OBI. Dzięki jej działaniom twórczym powstają wspaniałe, nierzadko uznawane za najpiękniejsze opakowania kosmetyków na rynku polskim. Laureatka licznych nagród i nominacji w konkursach na opakowania luksusowe Art of Packaging.


14:30 - 15:00      Rozstrzygnięcie konkursu Strefy Studenta

Hala niebieska / Blue hall

11:00 - 11:30     "Małe znaczy wiele. Jak zamknięcie strunowe wpływa na zmianę percepcji opakowania przez konsumentów –                                    omówienie badań focusowych" 
                            Ewa Alejników - Elplast Europe  
Ewa Alejników, Dyrektor Rozwoju i Nowych Projektów
Od 2014 związana z Elplast Europe, gdzie obecnie odpowiada m.in. za rozwój rynku oraz nowych produktów. Wcześniej zarządzała operacyjnie firmą tworząc od podstaw sprawnie działający zespół. Lubi wyzwania, czego dowiodła podejmując się koordynacji rozbudowy fabryki oraz siedziby Elplast Europe. Znajduje rozwiązania tam, gdzie inni widzą problemy – stawia na kreatywne podejście do klienta. Absolwentka studiów i wielu kursów z dziedziny zarządzania, optymalizacji procesów.
Prywatnie wielka miłośniczka zwierząt. Gdy nie pracuje, można ją spotkać w lesie na spacerze z trzema psami lub w sklepach studiującą, jak inaczej zapakować popularne produkty.
11:30 - 12:00     Między Agencją Reklamową a Studiem PrePress – czyli ważne informacje o opakowaniu podczas procesu                                           produkcyjnego w branży farmaceutycznej.
​                           Ewa Baleja-Krzyżanowska - Takeda Pharma Sp. z o.o. 
​Ewa Baleja-Krzyżanowska
Starszy specjalista ds. opakowań w firmie farmaceutycznej Takeda Pharma w Dziale Rozwoju Opakowań. Ukończyła studiach podyplomowe „ Grafika i techniki multimedialne” na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej. Doświadczenie zdobywa w trakcie współpracy z drukarniami i agencjami reklamy, podczas opracowania projektów materiałów opakowaniowych. W życiu zawodowym dba o to by projektowane opakowania leków spełniały wymagania prawne, były wydajne w trakcie procesu produkcyjnego oraz oszczędne na każdym etapie ich „życia”. Prywatnie interesuje się fotografią i rozwija swoją pasje graficzną, jako twórca-amator filmów krótkometrażowych.
12:00 - 12:30     Ujednolicenie opakowań leków na receptę w spółkach Grupy Polpharma.
                           
Monika Jasłowska - Grupa Polpharma
Monika Jasłowska, Dyrektor ds. Zarządzania Markami Grupy Polpharma.
Od prawie 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Od 9 lat w Grupie Polpharma – w największej polskiej firmie farmaceutycznej, zajmuje się tworzeniem procesów brandingowych oraz budowaniem marek produktowych i korporacyjnych na kilkudziesięciu rynkach zagranicznych. Zasiada w kapitułach wielu konkursów marketingowych. Podróżniczka zafascynowana kulturą i sztuką Azji.
12:30 - 13:00     Naśladownictwo opakowań produktów markowych – wybrane aspekty prawne.
                           Marcin Mroziński - K|P|R|F Law Office 
​Marcin Mroziński
Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w bieżącym doradztwie na rzecz podmiotów gospodarczych w szeroko pojętych sprawach korporacyjnych, z uwzględnieniem specyfiki restrukturyzacji przedsiębiorstw. W swojej praktyce doradza również w zakresie prawa własności intelektualnej i przemysłowej, zwalczaniu czynów nieuczciwej konkurencji (wraz z zabezpieczaniem dowodów naruszeń) i w sprawach spornych w zakresie znaków towarowych i wzorów przemysłowych.

Posiada również doświadczenie m.in. w postępowaniach sądowych w sprawach cywilnych i gospodarczych z uwzględnieniem ochrony dóbr osobistych, czynów nieuczciwej konkurencji i naruszania danych osobowych. Wspiera także Klientów przy zawieraniu umów najmu oraz prowadzi szkolenia z zakresu prawa dla przedsiębiorstw innowacyjnych (fintech) oraz startupów.
   
13:00 - 13:30     Co powinno komunikować opakowanie, które wybierają konsumenci?
                           
Ewelina Marczak - Intenson® Europe Sp. z o. o. 

      
13:30 - 14:00     Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie dekoracji szkła.
                           Iwona Jadanowska Gromke - Dekorglass Działdowo S.A.
Iwona Jadanowska Gromke
Z wykształcenia chemik, z pasji miłośniczka dobrego wzornictwa. Ukończyła Zarządzanie wzornictwem na SGH.
Od prawie 8 lat związana z firmą Dekorglass – największą firmą zdobiącą butelki szklane w różnej pojemności i różnego sektora. Początkowo przecierała szlaki w dziale sprzedaży, wdrożyła kilkaset projektów dla klientów z całego świata. Obecnie jest kierownikiem marketingu i nadal wdraża projekty, ale głównie strategiczne lub cechujące się wysokim poziomem trudności. Odpowiada za relacje z nowymi klientami w fazie początkowej projektu. Dla niektórych z nich tworzy indywidualne projekty. Doradza w zakresie doboru techniki zdobienia, butelki i pozostałych akcesoriów.
14:00 - 14:30     Narzędzia i materiały pomocnicze w procesie uszlachetniania powierzchni.
                           
Marcin Gąsiorowski - PC Print
Marcin Gąsiorowski
New Business Manager związany z branżą poligraficzną od ponad 10 lat. Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej na kierunku Papiernictwo i Poligrafia. W firmie PC Print od 2 lat odpowiada za wdrażanie nowych technologii uszlachetnień powierzchni dla branży opakowań i druku etykiet.
14:30 - 15:00     Druk digitalny, digital offset.
                           Aleksander Gajecki - Multi-Color Warsaw Poland S.A.

Środa (18.04.2018)

Hala zielona / Green hall

11:00 - 11:30     Zabezpieczenie i komunikacja marki.
                           Katarzyna Patynowska  - PC Print
Katarzyna Patynowska 
Business Manager w firmie PC Print, od ponad 15 lat w branży poligraficznej. Od 10 lat w firmie PC Print z sukcesem rozwija rynek wdrażając specjalistyczne rozwiązania dekoracji powierzchni wykorzystując najnowsze technologie optyczne wzmacniające wizerunek marki. W firmie PC Print odpowiedzialna za cały rynek Polski.


11:30 - 12:00     Znaki towarowe - istotny element budowania wartości przedsiębiorstwa.
                          Joanna Piłka - Kancelaria Patentowa Patpol
Joanna Piłka - rzecznik patentowy
Zajmuje się zagadnieniami związanymi z ochroną znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz domen internetowych. Reprezentuje klientów w postępowaniu administracyjnym i spornym przed Urzędem Patentowym RP, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) jak również w postępowaniu sądowo-administracyjnym.
Posiada również doświadczenie w sprawach poszukiwań i zgłoszeń wynalazków oraz wzorów użytkowych z dziedziny mechaniki.
W Kancelarii Patpol pracuje od 2000 r. Rzecznik patentowy od 2011 roku.
mgr ekonomii, absolwentka Wydziału Zarządzania i Ekonomii na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Ukończyła Studia Podyplomowe Prawa Własności Przemysłowej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studium Zastosowań Informatyki na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach.
Jest członkiem INTA i ECTA.
12:00 - 12:30     Jak projektować opakowanie marki własnej, by wyróżniało się na półce. 
                           
Edyta Dembińska - Piotr i Paweł S.A.        

​Edyta Dembińska - Manager Marki Własnej
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w handlu detalicznym. Pracowała w sieciach Selgros i Intermarche, gdzie przez kilka lat na stanowisku Senior Category Managera zarządzała kategoriami świeżymi , tym również markami własnymi. Od blisko 3 lat odpowiada za markę własną w sieci Piotr i Paweł. Zajmuje się strategią, koncepcją i wdrożeniem produktów pod brandem sieci.
12:30 - 13:00      System SENS - Nowe oznakowanie wartością odżywczą produktów Carrefour.
                            Barbara Kowalska - Carrefour Polska


13:00 - 13:45     Marketing społecznie odpowiedzialny – case study: SZLACHETNA PACZKA.
                           Anna Bondarzewska i Diana Nomańczuk - Stowarzyszenie WIOSNA  
Anna Bondarzewska – Manager ds. Współpracy z Biznesem
Ze Stowarzyszeniem WIOSNA związana od 2013 roku. Przez 2 lata zarządzała projektem SZLACHETNA PACZKA w województwie mazowieckim. Obecnie buduje relacje i koordynuje współpracą z kluczowymi partnerami biznesowymi SZLACHETNEJ PACZKI oraz AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.

Diana Nomańczuk – Koordynator ds. Biznesu
W WIOŚNIE odpowiada za współpracę z firmami, które w ramach swojej działalności Odpowiedzialnego Biznesu, wspierają projekty Szlachetnej Paczki oraz Akademii Przyszłości. Posiada 13 lat doświadczenia w prowadzeniu i zarządzaniu projektami z zakresu marketingu bezpośredniego (promocja; sprzedaż; badania marketingowe; bazy danych) oraz telekomunikacyjnego (Customer Experience w procesach oraz systemach informatycznych).
13:45 - 14:15     Sztuka uszlachetniania folią.
                           ​Marcin Suchocki - PC Print 

​Marcin Suchocki
Sales Manager od ponad 15 lat w działający na szeroko rozumianym rynku poligrafii i reklamy wizualnej. Od ponad 4 lat w firmie PC Print odpowiada za rozwój sprzedaży całego portfolio produktowego znajdującego się w ofercie firmy w tym folii do hot i cold stampingu.
              
14:15 - 14:45      Color Management.
                            Krzysztof Zienowicz - Multi-Color Warsaw Poland S.A.              

Hala niebieska / Blue hall

10:30 - 11:00      Smart Packaging.
                            Maciej Kiryłło - Talkin`Things 

                                     
11:00 - 11:30      "SHAPING THE FUTURE OF PACKAGING Uaktualnienie w zakresie trendów oraz oczekiwań co do wymagań w                                 branży opakowań oraz próba odpowiedzi  na pytanie -  wymagania stawione opakowaniom w przyszłości.
                             
Stanislaw Moczulski - Metsa Board
Stanislaw Moczulski      
11:30 - 12:00     Tu, gdzie jest Serce Fabryki – o tradycji i historii opowiedzianej na nowo.
                           Cezary Kubiak – Lookin’ Good sp. z o.o., 
                           Jakub Kopczyński – Fabryka Cukiernicza Kopernik S.A   


12:00 - 12:30    Opakowanie – niemy sprzedawca. Case study marki CleanHands.
                           Agnieszka Stankiewicz - Grupa ŚWIT 

        
12:30 - 13:00     Jak nie wylać piwa z kąpielą czyli rebranding pionierskich marek piwnych Browaru Amber.
                           Marek Skrętny  - Browar Amber Sp. z o.o. 

             
13:00 - 13:30      Puszka napojowa liderem Circular Economy.
                            Tomasz Janowski - Ardagh Metal Beverage Trading Poland Sp. z o.o
                            Jacek Wodzisławski - Fundacja Recal
Tomasz Janowski, Dyrektor generalny Ardagh Metal Beverage Trading Poland Sp. z o.o.
Od 2009 związany z branżą opakowań (puszki napojowe). Wcześniej przez ponad 13 lat manager i dyrektor zarządzający w firmie Schueco (systemy do produkcji okien, drzwi i fasad z aluminium i PCV) w Polsce i Ukrainie.
Posiada ponad 20-letnie, bogate doświadczenie w zarządzaniu w firmach międzynarodowych w wielokulturowym otoczeniu, ze szczególnym uwzględnieniem startup’ów i zarządzania zmianą.
Członek Rady Nadzorczej Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL.


Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu, Fundacja na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach RECAL - Fundacja Recal
Od 1997 roku w Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL z czego ponad 10 lat na stanowisku Prezesa Zarządu. Ponad 20-letnie, bogate doświadczenie w przygotowaniu i realizacji projektów oraz badań w zakresie postępowania z odpadami. Inicjator i współautor wielu analiz rynku gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym odpadów opakowaniowych a szczególnie tych wykonanych z metalicznego glinu. Dobrze zorientowany w kwestiach środowiskowych, szczególnie związanych z edukacją recyklingową. Współpracownik Polskiego Centrum Akredytacji oraz Krajowej Izby Gospodarczej. Członek - współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych.



13:30 - 14:00     Packaging printing inks.
                           Tomasz Bętkowski -
 Epple Druckfarben

14:00 - 14:30     Innovative Curing Solutions for the Packaging Industry.
                           IST METZ 

           

W przypadku pytań, informacji udziela:


Elżbieta Pach

holody@targi.krakow.pl

+48 12651 95 25