11. Strefa Studenta

Wyniki Konkursu 11. Strefa Studenta

I miejsce w kategorii Szata graficzna

Małgorzata Kosicka

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Projekt opakowania oraz etykiet piw rzemieślniczych/ Bydgoski Zakład Piwa Architektonicznego


I miejsce w kategorii Funkcjonalność i forma

Milena Bruska

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Projekt opakowania na zabawkę edukacyjną


I miejsce w kategorii Wrażenie

Wojciech Zabel

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Case Island/opakowanie na zestaw szkolny dla dzieci


Wyróżnienie:

Natalia Stanisławska, 

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Folia skrobiowo-chitozanowa z kurkuminą/ biodegradowalne opakowania inteligentne


Serdecznie gratulujemy zwycięzcom!

Finaliści Konkursu 11. Strefa Studenta!


FUNKCJONALNOŚĆ I FORMA



Projekt opakowania na zabawkę edukacyjną - I MIEJSCE


Projekt opakowania na zabawkę edukacyjną rozwijającą wyobraźnię i zdolności rysunkowe dzieci to heksagonalna forma z tektury falistej, na którą naklejony został wysokiej jakości wydruk z połyskiem, dodatkowo usztywniając pudełko i zabezpieczając je przed pękaniem. Opakowanie dostosowano do kształtu produktu. Na co drugiej ściance wieka zamieszczono uchwyty na markery, będące narzędziem do zabawy. Za ich pomocą można rysować po opakowaniu, a zmazywać dzięki ściereczce wewnątrz.


Milena Bruska

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Folia skrobiowo-chitozanowa z kurkuminą/ biodegradowalne opakowania inteligentne - WYRÓŻNIENIE


W trosce o środowisko istnieje potrzeba zastąpienia wszechobecnego plastiku mniej szkodliwymi materiałami. Najczęściej pakowanym w tworzywa sztuczne produktem jest żywność. Nowe opakowania wykonane z biodegradowalnej folii skrobiowo-chitozanowej z dodatkiem składnika bioaktywnego (kurkuminy) nie tylko pomogą ograniczyć produkcję śmieci, ale także zapobiegną marnowaniu żywności – ich kolor w świetle widzialnym oraz zmiana świecenia w ultrafiolecie wskażą aktualny stopień świeżości produktu. 


Natalia Stanisławska, 

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

​.

HEXA/Jak


Projekt opakowania o przeznaczeniu jubilerskim. Kształt i kolorystyka pudełka nawiązuje do projektu pierścionków w kształcie sześciokątnym. Prosta i funkcjonalna forma zabezpiecza biżuterię w transporcie oraz daje użytkownikowi możliwość przechowywania produktu. Biorąc pod uwagę ekologię i cykl życia produktu, pudełko wykonane jest z papieru bez klejenia. Wewnątrz umieszczone są filcowe wkładki zabezpieczające produkt przed zarysowaniami. 


Joanna Jakubiec
Politechnika Śląska

KILL BÓL/ opakowanie na leki przeciwbólowe


Innowacyjny projekt blistra w formie składanej harmonijki z pojedynczymi tabletkami. Poręczna i niewielka forma opakowania zapewnia funkcjonalność i łatwość użytkowania. Po złożeniu blistra tabletki znajdują się w jednej linii, maksymalizując wykorzystanie przestrzeni, co pozwala na tańszy proces produkcji, ułatwienie magazynowania i transportu. Blister wykonany z tworzywa sztucznego z odpowiednimi perforacjami umożliwiającymi składanie.

Inez Hinczewska

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Tenser/seria opakowań na leki obniżające ciśnienie


Seria opakowań na leki obniżające ciśnienie z funkcją intuicyjnego otwierania i łatwego wyciągania ulotki. Plomby zabezpieczające są naklejone po bokach opakowania, przez co osoba otwierająca pudełko jest w stanie z łatwością podważyć kciukiem przednie wieczko i rozedrzeć zabezpieczenia. Wizualna strona projektu jest przystosowana specjalnie dla wyższej czytelności i prostoty odbioru przez starsze osoby. Kod QR na górze opakowania przenosi do podglądu aplikacji pomagającej dawkować lek.


Wojciech Zabel

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich



SZATA GRAFICZNA


Projekt opakowania oraz etykiet piw rzemieślniczych/ Bydgoski Zakład Piwa Architektonicznego - I MIEJSCE


Piwna podróż po bydgoskiej architekturze powojennego modernizmu! Projekt funkcjonalnego i spójnego graficznie opakowania oraz serii etykiet piw rzemieślniczych, nadające nowe spojrzenie na bydgoską architekturę powojennego modernizmu. Opakowanie zawiera 4 butelki, szkło degustacyjne oraz 4 podkładki. Motywem przewodnim jest architektura powojennego modernizmu oraz elementy z nią związane, stylistyka nawiązująca do czasów PRL, symbolika nawiązująca do Bydgoszczy oraz piwa/browarnictwa.


Małgorzata Kosicka

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Sparkly Rose


Głównym założeniem projektu było stworzenie serii trzech, spójnych z sobą, autorskich opakowań na słodycze czy też przekąski. Mój wybór padł na gorzką czekoladę. Opracowałem propozycje trzech różnych opcji smakowych: gorzką czekoladę z dodatkiem skórki cytryny, z dodatkiem papryczki piri - piri oraz z dodatkiem płatków róż która to miała stanowić flagową propozycje firmy. 


Emil Paszko

WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk

Wrinkled Snacks


Opakowania są w mocnych, ciągnącyh oko barwach, prezentujące zawierany produkt w nietypowy i nowatorski sposób. Każde z nich posiada spersonalizowaną, stylizowaną i wkomponowaną w kształt opakowania ilustrację literniczą. Poza charakterystycznymi nieregularnymi literami, elementami charakterystycznymi dla serii są niebieski kolor tła oraz znajdujący się z tyłu pattern, nawiązujący wyglądem do logotypu. 


Eryka Rakoczy

WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk

Projekt linii etykiet na piwo


Główną częścią projektu są ilustracje, przedstawiające demony z wierzeń słowiańskich. Zależało mi na stworzeniu ciekawej szaty graficznej, która przyciągnęłaby uwagę odbiorcy, interesującego się mitologią słowiańską. Monochromatyczna kolorystyka pomogłaby produktowi wyróżnić się na rynku piw kraftowych, zdominowanym przez kolorowe opakowania. W projekcie zostało użyte logo browaru Perun w ramach cytatu. Jest to niekomercyjny projekt  studencki.


Karina Dziamidzik

Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu

Sztrynfy/seria opakowań na skarpetki promocyjne dla Bydgoszczy


Sztrynfy – seria, w której każda grafika nawiązuje do poszczególnej symboliki danego osiedla w Bydgoszczy. Budowa opakowań pozwala na łatwe wyjęcie produktu za pomocą przerwanej perforacji. Ponadto po otworzeniu części „do wydarcia” staje się ona retro-pocztówką, którą możemy wysłać lub powiesić na lodówce. Ukazanie miejsc i motywów charakterystycznych dla Bydgoszczy w ilustracyjnym stylu graficznym jest wyjątkowym i zwracającym uwagę czynnikiem ważnym zarówno dla turystów jak i lokalsów.


Wojciech Zabel

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


WRAŻENIE


Case Island/opakowanie na zestaw szkolny dla dzieci - I MIEJSCE


Ciekawa przygoda, tajemnicza wyspa i ukryty skarb. Projekt opakowania pobudzający wyobraźnię najmłodszych jest on przeznaczony dla dzieci 6+ lat. Forma opakowania i jego grafika razem tworzą wyjątkowe połączenie owocujące wciągającym open experience. Dziecko jest w stanie doświadczyć przygody podążając za śladami głównego bohatera i wykonując zadania, które prowadzą do ukrytego skarbu (technologia AR). Opakowanie zaprojektowane z myślą o upcyclingu – przedłużenie żywotności (kartonowy piórnik).


Wojciech Zabel

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Bee kiss/seria opakowań win miodowych


Bee kiss jest serią opakowań win zaprojektowanych z myślą o lekkości smaku produktu. Delikatna kolorystyka komponująca się z minimalistycznym heksagonalnym ornamentem nadaje świeżości oraz nowoczesności całej serii. Wina obejmują trzy smaki: truskawkę, borówkę oraz gruszkę.


Jakub Markowski

WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej
Akademii Nauk

Smoothies


Projekt etykiet do smoothies/soków inspirowany składem i substancją produktu.


Gabriela Kalisty

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny

Hermosa/zestaw opakowań na maseczki w płachcie


Hermosa to piękna kobieta, której skóra jest zadbana i promienna każdego dnia. Inspiracją do powstania zestawu opakowań były maski oraz makijaże kojarzone z meksykańskim świętem zmarłych Dia de los Muertos. Każda z 4 maseczek ma swój indywidualny wzór i zastosowanie, a kobiece akcenty oraz pastelowa paleta barw mają zwrócić uwagę odbiorcy.

Julia Buczkowska, 

Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Fruit Deco/suszone owoce


Seria trzech opakowań z suszonymi owocami. Szata graficzna stworzona, jak sama nazwa wskazuje, na wzór stylu Art Deco posługująca się prostymi formami i kolorami. Łączy ona w sobie elementy geometryczne często nawiązujące do samego owocu z organicznymi ilustracjami.


Weronika Czerny

WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk

Kategorie konkursowe


Wrażenie

Wrażenie

Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.

Szata Graficzna

Szata graficzna

Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Funkcjonalność i forma

Funkcjonalność i forma

Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Funkcjonalność i Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

Jury konkursowe


  • prof. Stanisław Tkaczyk, Prezes Polskiej Izby Opakowań

  • Konrad Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOIRO

  • Krzysztof Skrobot, Dyrektor Polskiej Izby Fleksografów

  • Izabela E. Seidl-Kwiatkowska, Prezes European Media Group - wydawca magazynu "Packaging Polska", Przewodnicząca Jury Konkursu ART of PACKAGING

  • Beata Wielgat, Alfa Print - wydawca magazynów "Poligrafika" i "Opakowanie"

  • Magdalena Korczyńska, Zastępca Redaktor Naczelnej, Polski Drukarz Sp. z o.o. - wydawca miesięcznika "Świat DRUKU" i organizator wydarzeń branżowych w ramach "Akademii Wiedzy"



W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Barbara Płuciennik, Project Manager, tel.: +48 506 038 382,

e-mail: strefastudenta@targi.krakow.pl

Nagrody​


  • Laureaci konkursu zostaną zaproszeni na Targi Packaging Innovations 2022 i otrzymają możliwość bezpłatnego zaprezentowania swojej pracy w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta w dn. 31.05.-01.06.2022 w EXPO XXI Warszawa.

  • Każdy z Laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszone o podatek dochodowy).

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Udział w konkursie to możliwość dotarcia do potencjalnego pracodawcy, spotkania z ekspertami i szansa zaistnienia w branży opakowań.



Srebrny Sponsor Konkursu Strefa Studenta




Fano



Firma FANO specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości etykiet samoprzylepnych, laminatów saszetkowych, shrink sleeve-ów oraz folii BOPP

w technologii HD FLEXO. Oferta skierowana jest głównie do wymagających klientów z branży kosmetycznej i spożywczej oraz producentów chemii gospodarczej, którzy oczekują bardzo wysokiej jakości druku jak również wszelkiego rodzaju uszlachetnień jak złocenie, tłoczenie, efekty metaliczne, holograficzne, lakiery Soft Touch czy sitodruk rotacyjny a to wszystko połączone w jednym produkcie. W ofercie dostępne są różne materiały ECO pochodzące z recyklingu lub wyprodukowane na bazie naturalnych surowców i certyfikatem FSC. Najwyższa jakość HD FLEXO

w połączeniu ze 100 % inspekcją druku gwarantują produkt najwyższej jakości.


www.fano.pl


Zapraszamy na stoisko C13!



Patroni Strefy Studenta