Uczestnicy VII edycji Strefy Studenta 2018

I miejsce

Autor: Gwardyś-Skuza Anna

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Nazwa projektu: Z’wieszak

Projekt przedstawia wielofunkcyjny ekspozytor. Z’wieszak to opakowanie na chusteczkę, a po zdjęciu produktu staje się zabawką-origami do złożenia wraz z rodzicem. Po zakończonej zabawie możemy użyć głowy zwierzaka jako maski. Atutem jest użycie szarej tektury, którą dziecko może ozdobić. Głównym założeniem było stworzenie produktu któremu będziemy mogli nadać drugie i trzecie życie. W ten sposób cykl życia produktu wydłuża się o kolejne godziny.

II miejsce

Autor: Chwedoruk Dorota
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Nazwa projektu: Pinkki - opakowanie na tampony


Projekt jest dedykowany aktywnym kobietom, prowadzącym intensywny tryb życia. Stanowi on alternatywę dla dużych opakowań tamponów. Dzięki podziałowi na 4 moduły, nie ma potrzeby noszenia ze sobą całego pudełka zawierającego 24 sztuki. W łatwy sposób można oderwać pojedynczy moduł (6 sztuk). Dodatkowo wyjmowanie tamponu jest bardziej higieniczne - tampon wypada przez mały otwór. Trójkątna forma opakowania umożliwia stabilne ustawienie na półce sklepowej oraz maksymalne wykorzystanie przestrzeni.

III miejsce

​​

Autor: Jonkiel Monika / Bazan Karolina
Uczelnia: Politechnika Wrocławska
Nazwa projektu: POPcornBOX

Projekt POPcornBOX pozwala cieszyć się ulubioną przekąską w designerskim opakowaniu wprost z mikrofali. Po włożeniu pudełka do urządzenia, wyskakujące ziarna kukurydzy rozkładają opakowanie, tworząc zaskakującą formę. Już sam proces przygotowania popcornu staje się ciekawy, a otrzymane w efekcie pudełko może zastąpić naczynie do podawania przekąski. Autorki w kolejnych etapach pracy rozważają zaprojektowanie tego typu opakowania z materiału pozwalającego na wielokrotne użycie produktu.

III miejsce


Autor: Skrzeczkowska Iwona
Uczelnia: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
Nazwa projektu: Fifty fifty


Fifty fifty to opakowanie przeznaczone na kolczyki. Prosta forma opakowania podkreśla biżuterię oraz ułatwia podjęcie decyzji przy zakupie. Przezroczysta połowa opakowania sprawia, że klientki będą mogły przyłożyć kolczyk do ucha i zobaczyć jak w nim wyglądają. Dzięki temu unikną przymierzania biżuterii (co jest niehigieniczne w przypadku kolczyków) i zaoszczędzą czas. Dodatkowo na drugiej połowie o kobiecej kolorystyce można umieścić jeszcze logo Firmy, a z tyłu informacje o produkcie.

Wszyscy uczestnicy konkursu w porządku alfabetycznym:


Autor: Babska Joanna
Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie
Nazwa projektu: Grzybek – opakowanie na filiżankę i talerzyk


Opakowanie „Grzybek” było projektowane z myślą o jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu materiału, z którego jest zrobione, przy jednoczesnym zabezpieczeniu zawartości. W rezultacie powstało bezstratne* opakowanie z jednego paska tektury, które można złożyć bez klejenia w niespotykany na półkach kształt – sympatycznego grzybka.
*straty z całości powierzchni opakowania wynoszą < 1%


Autor: Byszewska Janina
Uczelnia: Politechnika Warszawska
Nazwa projektu: Canmug – Kufel na puszkę


Też nie lubicie pić napojów bezpośrednio z puszki? Czas coś z tym zrobić! Opakowanie Canmug zmienia puszkę w stylowy kufel. Wykonany z przyjemnej i estetycznej tektury falistej pozwala cieszyć się smakiem napoju bez konieczności kontaktu z zimnym aluminium!
*Słomka w zestawie


Autor: Dziepak Weronika / Krogulecka Aleksandra
Uczelnia: Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Nazwa projektu: Blue Dot Box


Stawiając sobie za założenie, iż najważniejszy w projektowaniu opakowania jest produkt znajdujący się w środku, skupiłyśmy się na wyeksponowaniu wzorów bolesławieckich. Zestawiłyśmy dekoracyjność ceramiki z prostą formą i surowością tektury. Dzięki ażurowi będącemu syntetycznym powieleniem kształtu kubka, malatura widoczna przez otwór staje się samoistną dekoracją. Na jednej ze ścian znajduje się naklejka odpowiadająca wzorowi kubka widocznemu przez ażur znajdujący się na przeciwległej ścianie.

Autor: Harkawy Hanna
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Nazwa projektu: Opakowanie na krem „Czarny Kot”

„Czarny Kot“ jest elementem serii opakowań przypominających swoją formą kota. Zaprojektowane jest z myślą o luksusowych kosmetykach w szklanych pojemnikach, które wymagają ochrony podczas transportu. Odwrócenie kolorów szaty graficznej daje możliwość rozróżnienia opakowań na dwie pory dnia, dzięki czemu z łatwością można pogrupować kosmetyki. Projekt jest odpowiedzią na panujące obecnie trendy w opakowaniach dla przemysłu kosmetycznego, które opierają się na tworzeniu form podobnych do zwierząt.

Autor: Imiela Kinga

Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie

Nazwa projektu: TRAP

Opakowanie na filiżankę i talerzyk o czystej konstrukcji, zaprojektowane bez potrzeby klejenia z niskimi stratami materiału. Idealnie dopasowane do zawartości i łatwe do samodzielnego złożenia. Wykonane z tektury falistej trójwarstwowej, nadającej się do recyklingu. Opakowanie można łatwo zmodyfikować by pasowało do każdego kształtu i rozmiaru produktu. Dzięki prostemu kształtowi opakowanie można ustawiać jedno na drugim, jak i w rzędzie. Odznacza się nowoczesnym designem i wysoką wytrzymałością.


Autor: Kępka Karolina Alicja
Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Nazwa projektu: Jabłonnik

Opakowanie na bezalkoholowy napój jabłkowy, wytwarzany wg receptury mieszkańców Starych Jabłonek, butelkowany w porcje 330ml. Innowacyjnym rozwiązaniem  jest uchwyt ułatwiający przenoszenie soku, który pełni również funkcję etykiety. Bezpośredni druk na tekturze falistej. Dodatkowa "opaska-etykieta" zapobiega zmianie pozycji butelek. Projekt unika klejenia, jest w 100% ekologiczny i biodegradowalny oraz prosty i tani w produkcji. Projekt powstał w ramach współpracy ze wsią Stare Jabłonki.


Autor: Kolińska Alicja
Uczelnia: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Nazwa projektu: Paśnik

"Paśnik" jest odpowiedzią na zaniedbaną kwestie projektowania opakowań produktów przeznaczonych dla świnek morskich. Przedstawiony projekt to pudełko suszonych ziół. Składa się z większego opakowania zbiorczego, z którego wysuwa się kartoniki z ziołową mieszanką. Takie rozwiązanie pomaga utrzymać zapach i świeżość produktu, który jednocześnie jest doskonale widoczny przez przezroczyste okienka. Opakowanie ozdobione zostało odręcznymi rysunkami roślin oraz opisem ich wartości odżywczych.

​​

Autor: Korolczuk Dominika
Uczelnia: Politechnika Białostocka
Nazwa projektu: Miódlasie


Nazwa Miódlasie to połączenie słów miód oraz Podlasie, która sugeruje lokalność produktu. Założeniem projektu było stworzenie ciekawego, wpisującego się we współczesne trendy projektowe zestawu opakowań, który wyróżnił by się na Polskim rynku miodnym swą odmienną i nowoczesną formą. Geometryczny kształt opakowań nawiązuje do plastra miodu, a kolorystyka oparta jest na naturalnej barwie miodów. Opakowania wydrukowane zostały na kartonie ozdobnym Sirio Pearl Oyster Shell 300g.

​​

Autor: Kozieł Natalia
Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Nazwa projektu: Opakowanie na ciastka


Opakowanie na ciastka cynamonowo-jabłkowe, zaprojektowane z myślą o produkcie lokalnym polskich sadów. Wykonane z jednego kawałka tektury falistej oraz kolorowego paska, który otacza ciastka i stanowi akcent kolorystyczny dla całości. Opakowanie pomieści 8 ciastek, a intuicyjny sposób trzymania pudełka ma zachęcić ludzi do dzielenia się zawartością. Otwarcie ułatwia „ogonek”, nawiązujący do owocu. Grafiki są wariacją na temat odbicia przekrojonego jabłka.

Autor: Krystosiak Aleksandra
Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Nazwa projektu: Ekspozycyjne opakowania na ciastka

Głównym założeniem projektu jest wyeksponowanie zawartości. Opakowania występują w dwóch rozmiarach, przeznaczonych na 4 i 10 ciastek, które wynikają z podziału koła. Oba działają na tej samej zasadzie, wykorzystując kształt ciastek, do których się dopasowują. Do zamknięcia opakowania służy sznurek spinający formę w odpowiednim miejscu.


Autor: Lalik Weronika
Uczelnia: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Nazwa projektu: Cardamo- salami di asino

„Cardamo- salami di asino” to zestaw dwóch etykiet na włoskie salami. Projektując je, wzięłam pod uwagę klienta, który ma chęć wglądu w produkt. Chcę zaszokować niekonwencjonalnym przechowywaniem żywności. Etykieta, jak i całe opakowanie, ma za zadanie ukazać wysoką jakość, ma elegancko prezentować się na półkach sklepowych. Swoją niepowtarzalnością powinna przyciągać wzrok. Moim zamiarem było stworzenie etykiety do produktu luksusowego, bo przecież jedzenie jest czymś wyjątkowym.


Autor: Łukasik Kinga
Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie
Nazwa projektu: Handy

Założeniem projektowym opakowania „Handy” jest połączenie przechowywania kosmetyków z ich wygodnym transportem. Pudełko posiada rączkę połączoną za pomocą dwóch niewielkich, rozginanych kółek. W zależności od potrzeby można tę rączkę rozdzielić i schować do środka - służą do tego otwory na górze opakowania. Celem projektu było stworzenie czegoś oryginalnego i estetycznego z powszechnie dostępnych materiałów. Całość przykuwa uwagę swoją prostą, geometryczną formą oraz intrygującym kształtem.

​​

Autor: Małek Patrycja
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Nazwa projektu: Blossom - seria upominkowych opakowań dla weselnych gości

Głównym założeniem projektu było stworzenie opakowania zainspirowanego kwiatami piwonii i lotosu, które w kulturze dalekowschodniej oznaczają miłość i pomyślność. Specjalnie zaprojektowany mechanizm otwierania nawiązuje do rozwijania się pączków kwiatów. Szata graficzna opakowania została zainspirowana subtelnością farb akwarelowych. Natomiast kolory odwołują się do najczęściej szukanych barw w weselnych dodatkach. Całość została wykonana z jednego arkusza papieru, bez konieczności użycia kleju.


Autor: Nowakowska Katarzyna
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Nazwa projektu: KN1


Opakowanie na draże i bakalie.


Autor: Pawlik Patrycja
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Nazwa projektu: Rupaki- kolekcja opakowań na pluszowe zabawki dla dzieci inspirowane wierszem Danuty Wawiłow "O rupakach"


Głównym celem projektu było stworzenie spójnej kolekcji opakowań na zabawki dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat o funkcji komercyjnej (eksponującej produkt) jak i użytkowej - aby mogły stać się elementem dekoracyjnym pokoju dziecięcego lub na przykład pełnić funkcję miejsca zamieszkania stworków. Ideą było stworzenie opakowań, które mogłyby być wtórnie wykorzystane do zabawy i twórczej aktywności. Geometryczna forma opakowań nawiązuje do kształtów zabawek, a także przywodzi na myśl kolorowe domki.

​​

Autor: Sawicka Beata
Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Nazwa projektu: SmartBox


Pomysł na taki projekt wyszedł z zadania semestralnego, którego problemem było odmierzanie czasu. Czas, w przypadku mojego projektu, dotyczy zdatności produktu (dokładniej napoju) do spożycia. Jest to propozycja zastosowania w kartonie na napój zmiennej geometrii, która informuje nas o powstaniu gazu wewnątrz opakowania - ten własnie czynnik powoduje zmianę kształtu elementu umieszczonego na górze kartonu.


Autor: Smukowski Marcin
Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Nazwa projektu: Opakowanie


Zestaw opakowań na okulary w wersji premium i standard, przeznaczony do salonu optycznego. Opakowanie premium podkreśla zawartość i, poprzez swoją formę, sprawia, że okulary znajdujące się wewnątrz są odbierane jako produkt wyższej klasy. Wersja standard jest przeznaczona do transportu i ochrony okularów do czytania. Projekt wykonany z kartonu, części wewnętrzne złożone bez użycia kleju, części zewnętrzne klejone z boku. Oba warianty uwzględniają miejsce na umieszczenie wizytówki salonu.


Autor: Walenciak Dominika / Drozdowska Olga
Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Nazwa projektu: Identyfikacja wizualna produktów regionalnych wsi Stare Jabłonki


Projekt opakowań jako identyfikacja wizualna wsi Stare Jabłonki. Znak graficzny jest harmonijny i poprzez wprowadzoną asymetrię dynamiczny. Ukazuje to wieś jako spokojne miejsce, idealne do wypoczynku, ale także idące z duchem czasu. Opakowania wykonane są z tektury falistej i papieru ekologicznego. Całość jest połączeniem nowoczesnych elementów, takich jak: logotyp i kształt opakowań oraz tradycyjnych: odręczny styl typografii oraz grafiki przedstawiające kwiaty i dawne maszyny do tłoczenia soku.

​​

Autor: Wota Marta
Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Nazwa projektu: Due Ingredienti - seria opakowań na makaron

Due Ingredienti to seria minimalistycznych opakowań na makaron. Są zderzeniem prostych płaszczyzn fakturowanego papieru z regularną falą, kojarzoną ze strukturą makaronu. Użycie barwionej tektury falistej wykracza tu poza czysty zabieg estetyczny, wykorzystując jej właściwości jako nowy sposób otwierania i zamykania opakowania. Czysta forma koresponduje z prostotą zawartości, będącej połączeniem zaledwie dwóch składników. Pudełka zaprojektowano tak, by móc je oglądać z każdej strony, jak rzeźbę.